Makkelijker gezegd dan gedaan. ‘t Is namelijk niet slechts een dorp te noemen. Sterker nog Tilburg is de zevende gemeente van Nederland! Waar gaat dat feest dan plaatsvinden?
Tja, dat zul je helemaal zelf moeten bepalen. Hoewel je dat waarschijnlijk niet in je eentje gaat doen. Misschien bestaat de feestcommissie nog wel uit andere mensen. En die willen ook graag een duit in het zakje doen. Wellicht hebben jullie samen al een longlist opgesteld met feestlocaties in Tilburg. Dan is het nu nog een kwestie van jullie favoriet eruit pikken. Misschien ligt die net even buiten de stad, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zolang die maar aan al jullie wensen en eisen voldoet. Wat zouden die kunnen zijn? In zijn algemeenheid zou je moeten letten op de volgende zaken:
Waar is dat feestje?
Dat is niet enkel een vraag voor jouzelf maar ook voor de gasten die je hebt uitgenodigd. Die moeten de plek wel kunnen vinden, natuurlijk. Om het exclusief te houden kan het natuurlijk zijn dat je hebt gekozen voor een locatie die niet direct in het oog springt. Zeker dan is het noodzakelijk dat iedereen die je verwacht een routebeschrijving ontvangt vanaf een centraal punt in Tilburg. Sterker nog, zet daar ook de weg bij vanaf de dichtstbijzijnde haltes en perrons voor hen die met het openbaar vervoer komen! Voor iedereen die de auto of motor pakt moet er uiteraard voldoende parkeergelegenheid zijn.
Iedereen binnen?
Dan moet je wel je kont kunnen keren, en dat geldt ook voor je gasten. Oftewel, houd je genoeg ruimte over op de locatie waar jij aan het feesten bent? Natuurlijk, dat is iets dat je je af moet vragen voordat je een zaal afhuurt. Wanneer je aan het zoeken bent, staat er in de informatie wel vermeld wat de maximale capaciteit is.
Lekker sfeertje!
Idealiter is de locatie zelf al erg aantrekkelijk. Nog beter heb je de gelegenheid om die aan de gelegenheid of het thema aan te passen! Zo heb je een feest ervaring op maat. En dat mag ook wel, want een zaal huren is bepaald niet gratis.
Lekker in het algemeen!
Wanneer jij je gasten enigszins hoog hebt zitten – en daar gaan we zomaar vanuit – zorg jij ook voor de inwendige mens. Oftewel, hapjes en drankjes. Misschien is het zelfs mogelijk om de catering te regelen via de plek waar het feest gehouden wordt. Zo niet, dan zul je een bedrijf van buitenaf moeten benaderen. Uiteraard houd jij rekening met dieetwensen en allergieën van je gasten. Jij doet er toch alles aan om de bezoekers van jouw feest een optimale ervaring te bieden?